A pécsi Pannon Volán Vállalat öt 1500-as Lada gépkocsit vásárolt, amelyeket november 14-től a Volán Taxi üzemeltet. Négyet Pécsett, egyet pedig Harkányban állítanak forgalomba.
(Dunántúli Napló - 1987. november 14.)
A pécsi Volán-taxi hosszú évtizedekig egyeduralkodó taxitársaság volt a városban. A hegemóniát a 80-as évek közepén kezdték megtörni a magántaxik, később pedig a taxitársaságok. Az egykor egyeduralkodó Volán-taxi pedig ezzel együtt leszállópályára került, az anyavállalat pedig nem is nagyon törekedett a helyzet javítására, a 80-as években ugyanis már érezhetően csak púp volt a Pannon Volán hátán az egész taxis üzletág. 1989 nyarán ráadásul egyszerre több sofőr is távozott a Volántól, hogy a magánszektorban folytassa a taxizást. Az okokról ez év júliusában Pánics György kérdezett két egykori Volános taxisofőrt.
Jó reggelt Pécs! (Pécsi VTV - 1989.07.08.)
1989 végére aztán nem csak a gépkocsivezetők hagyták ott a Volán-taxit, de a Volán-taxi is ott hagyta az anyacéget, hogy a Pannon Volánból kiválva önálló kft-ként kezdje meg a talpra állást. Az új kft. alakulásáról a Dunántúli Napló is beszámolt.
Új utakon a Volán-taxi - "Szabadúszokkal" köt szerződést a kft.
Hosszú-hosszú ideig egyeduralkodó volt a pécsi taxipiacon a Pannon Volán. Ám a 80-as évek közepén megjelentek a személyszállító kisiparosok, s megkezdődött a verseny. A Volán-taxi nem vette fel a tempót, ami szükségeltetett volna, és lemaradtak. A vállalat vezetői úgy látták, most már nem igazán jó üzlet a taxizás, ezért elindították a visszafejlesztést: míg 1985-ben 67 taxi járta Pécs útjait, addig ez a szám erre az évre 30-ra csökkent.
A Volán-taxi egyre mélyebb válságba került,tavaly például már négymillió forint veszteséget hozott. Kénytelenek voltak valamilyen megoldást keresni.
E veszteségekkel kapcsolatban szükséges megjegyezni, hogy a taxisok sem akkor, sem most nem értik, hogyan váltak a vállalat eltartottaivá, s azt sem, hogy milyen elszámolás alapján hozták ezt ki...
Úgy döntöttek, hogy nem számolják fel a Volán-taxit, hanem kihasználva a szabad vállalkozás kínálta tág teret, korlátolt felelősségű társaságot hoznak létre. A Volán december elsejével megalakította az egyszemélyi jogi kft-t, melybe a Volán bevitte a taxival kapcsolatos vagyonát - aportként 2,8 millió forintot -, valamint 1,2 millió forint készpénzt. A Pannon Volán Taxi Kft. önálló jogi személy saját elszámolással, a vállalat "hagyja" dolgozni a társaságot, s évente némi hozadékot remél.
Molnár István, a ktf. ügyvezető igazgatója szerint is jelenleg az a legnagyobb gondja a társaságnak, hogy a visszafejlesztés következményeként kevés a gépkocsijuk. A 30 autóból optimális esetben is csak 22 járja a várost, ugyanis a többinek a vezetője szabadnapos. Elsőrendű feladatnak tekintik a fejlesztést. Ennek első lépcsőjeként olyan "szabadúszó", egyik magántársasághoz sem kötődő taxisokkal szeretnének szerződést kötni, akik vállalják, hogy bizonyos összegért bekapcsolódnak a Volán-taxi URH-rendszerébe. A központon keresztül ők ugyanúgy kapnak munkát, mint a kft. tagjai, tehát biztos fuvarokkal rendelkeznek, a társaság pedig nem kell, hogy kicsi híján visszautasítson rendeléseket, illetve hosszú várakozásra késztesse a hívókat. Természetesen bővíteni szeretnék saját járműparkjukat is és tipizálni - Lada 1300-as személygépkocsikat vásárolnak -, valamint nagyon gyorsan lecserélni a taxizásra egyáltalán nem alkalmas Wartburgokat. Decembertől a taxivezetők úgynevezett vezénylési rendszerben dolgoznak, ami azt jelenti, hogy olyan nem fordulhat elő, hogy például hajnali 3 és 4 óra között ne legyen kint az utcán Volán-taxi. Folytatják azt a bevált módszert, hogy telefonhívásra üzletekből házhoz szállítanak különféle árucikkeket.
Megváltozott a gépkocsivezetők bérezése: az új rendszerben az előírt norma fölötti összegből csak az áfát és az amortizációt kell a vezetőknek befizetniük a kft. részére, tehát érdemes minél többet az utcákon járni. Eldőlt egy sokáig nyitott kérdés, nevezetesen, hogy a taxisoknak megjár-e továbbra is a volán által eddig nyújtott különféle juttatás. Azok a vezetők, akik 20 évnél régebben dolgozói a vállalatnak, megkapják az egész országra érvényes Volán szabadjegyet. A családtagjaik is. A többieknek Baranya megyére érvényes, szabadjegyet biztosítanak, - a családtagjainak nem. A vállalati orvosi rendelőt ugyancsak igénybe vehetik a gépkocsivezetők.
A kft. élén egy menedzsment típusú vezető áll, aki garancia arra, hogy helyre kerüljön a taxizás. Ahogy fogalmazott, most tényleg rajtunk múlik, hogy megélnek-e ezen a piacon, vagy sem.
(Dunántúli Napló - 1989. december 16.)