A 60-as évek eleje igen mozgalmasan telt Pécsett. 1960 augusztusában épült meg az állatkert, egy évre rá pedig elkészült a szomszédságában (a Dömörkapunál) a Vidámpark, amit nagyrészt társadalmi munkában építettek fel a város dolgozói. A következő évben "Pécs Város Tanácsa elhatározta, hogy a Mecseki Parkerdőben már meglévő és az ifjúság kulturált szórakozását, nevelését szolgáló Állatkert és Vidámpark között keskeny nyomtávú vasutat létesít az ország több városában már üzemelő úttörővasutak mintájára." Így kezdődhetett meg 1962-ben a mecseki kisvasút építése. A 760 mm nyomtávolságú vasútvonal teljes hossza csupán 570 méter, ezzel Magyarország ma is üzemelő legrövidebb kisvasútja, amelyet 1962. augusztus 20-án adtak át a forgalomnak.
A mecseki vidámpark egy 1962-es képeslapon. (Forrás: egykor.hu)
A mecseki hegyoldalban a 60-as évektől tehát igazi kis "gyerekbirodalom" működött, ami a vidámparkkal, az állatkerttel és a kisvasúttal (akkor úttörővasúttal), valamint a szabadtéri színpadával együtt igen kedvelt helye volt a kirándulóknak. A 90-es évektől aztán elkezdett szépen lassan pusztulni a környék, aminek végállomásaként 2011 októberében a vidámpark, 2013-ban pedig az egykori Mandulás kemping is bezárta kapuit. A vidámpark területe azóta pusztul, szomorú látványt nyújtva azoknak, akik gyerekként boldog délutánokat töltöttek a Mecsek eme jeles intézményében.
A kisvasút azonban - bár az utasforgalma érthető módon csökken - még működik. A kisvasúti járművek felújítását 1985-ben a MÁV Dombóvári Üzemfőnökségének munkatársai végezték, társadalmi munkában. A megújult járművek visszatérésénél ott volt a Közösségi Televízió stábja is.