85-ben a megszűnő Volán Tröszt 12. számú Volán Vállalata Pannon Volán néven önálló vállalattá alakult. 1993-ig ez a vállalat látta el a megye helyközi közlekedése mellett Pécs helyi közlekedését is.
(Érdekesség, hogy a 80-as években mind a helyi, mind a távolsági buszok "volánsárgák" voltak. A megkülönböztetésük érdekében később a helyi járatú kocsik a város színeire utaló kék-citromsárga, a távolsági kocsik pedig bordó-fekete csíkokat kaptak.)
A 85-ös év amúgy mozgalmasan telt a város helyi közlekedésében. Volt ebben az évben utasszámlálás, de ekkor kezdték el a Kossuth téri buszvégállomás leköltöztetését a Főpályaudvarra, a mai Indóház (akkor: Lenin) térre, de ez a folyamat csak 1986-ban fejeződött be. (Ez után a Kossuth tér a 2009-es átépítéséig parkolóként funkcionált.) És ebben az évben indították el az első gyorsjáratokat is a városban. (A 139-es, 116-os és 147-es számon induló járatokból lettek az 1986-os átszámozást követően a 103-as, 106-os és 107-es járatok. Időközben a közlekedés újabb átszervezése következtében 2011-ben mind a három járat megszűnt.)
És hogy még milyen speciális buszt épített a Pannon Volán kollektívája "hazánk felszabadulásának 40. évfordulója tiszteletére" társadalmi munkában, na többek között ez is kiderül a Közösségi Televízió riportjából. A riportalany Füzi Árpád, a Pannon Volán akkori vezérigazgatója.
Jó estét Kertváros! (Kertvárosi Közösségi Televízió - 1985.12.23.)